خرید کولر گازی قسطی ویژه فرهنگیان از سرای ایرانی

خرید اقساطی کولر گازی

امروزه استفاده از اسپلیت و کولر گازی بسیار رایج‌تر از کولرهای آبی و سایر دستگاههای خنک کننده قدیمی است. بنابراین در این مقاله قصد داریم تا با بررسی مزایا و معایب کولر گازی شما را برای انتخاب و خرید کولر گازی قسطی یاری کنیم.

فصل تابستان نزدیک است و گرما می‌تواند انرژی شما را در طول روز تا چندبرابر کاهش دهد. اما تصور کنید که با استفاده از یک کولر گازی فضا را تا حدی خنک کنید که به طور کامل فراموش کنید که در فصل تابستان هستید.

برای خرید کولر گازی بهتر است این مقاله را با دقت و تا انتها بخوانید.

آیا خرید کولر گازی به صرفه است؟

درس است که کولر گازی در مصرف آب صرفه جویی می‌کند اما مصرف برق بالایی دارد اما مزایای نیز دارد که از جمله آن می‌توان به کم صدا بودن، طول عمر بالا، دارای فیلتر ضد حساسیت، تهویه مططبوع و ظرفیت بسیار زیاد در خنک کردن هوا اشاره کرد که همه این موارد انتخاب و خرید قسطی کولر گازی را تا حد زیادی توجیه می‌کند.

انواع کولر گازی برای خرید قسطی

کولر گازی انواع مختلفی دارد اما در مهم ترین دسته بندی به 2 دسته دو تکه و یک تکه تقسیم می‌شود.که در مدل دو تکه ساخت کولر از دو قسمت تشکیل شده است و در مدل یک تکه تمام اجزای کولر در یک یونیت قرار دارد. معروف‌ترین کولر گازی دو تکه اسپلیت است.

کولر گازی اسپلیت

همانطور که پیش از این گفتیم این نوع کولر گازی دو تکه است که یک تکه از آن در محیط داخلی و یک تکه از آن دور از فضای داخلی و خارج از محیط مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل کولر گازی فضای کمی را اشغال می‌کند و به راحتی قابل نصب بر روی دیوار است.

کولر گازی پنجره‌ای

از ساده‌ترین انواع کولر گازی می‌توان به کولر گازی پنجره‌ای اشاره کرد. یک سیستم یک تکه‌ای است که به راحتی در دهانه پنجره یا کانال مخصوص جا می‌گیرد اما ممکن است صدای موتور کولر به علت همجوار بودن با سیستم خنک کننده در فضای داخلی شنیده شود. این نوع کولر گازی نسبت به سایر سیستم‌های سرمایشی پر مصرف‌تر است و به علت نداشتن کنترل از راه دور استفاده از آن با سختی بیشتری همراه است.

کولر گازی پرتابل

این نوع کولر دارای یه لوله خرطومی است که از ان جهت خارج کردن گرمای موتور استفاده می‌شود و برای فضاهای کوچک و خانه‌های اجاره‌ای گزینه بسیار مطلوبی است. حمل آنها به خاطر وجود چرخ در زیر دستگاه راحت‌تر است و نیاز به نصب تخصصی ندارد.

کولر گازی ایستاده

این کولرها نیز دو تکه هستند و پنل اصلی آن روی زمین و کندانسور خارج از محل نصب می‌شود. این کولرها قابل حمل و جابجایی نیستند و به علت وجود قدرت پرتاب هوای بالا فضاهای بزرگ را به راحتی خنک می‌کنند.

حالا با توجه به نکاتی که در این مقاله درمورد انواع کولر گازی گفته شد، به نظر شما آیا خرید قسطی کولر گازی به صرفه است یا خیر؟

قطعا مهمترین دلیل برای خرید، احساس نیاز و تلاش برای رفع مشکل است که کولر گازی با سیستم خنک کننده فوق العاده بالای خود قطعا برای فصول گرم سال و شهرهای گرم ایران یک انتخاب دقیق و هوشمندانه است.

 

کولر گازی اینورتر دار بخریم یا معمولی؟

در کولرهای غیر اینورتر زمانی که دمای محیط به حد دلخواهی که در دستگاه مشخص کرده‌ایم برسد، کمپرسور خاموش می‌شود، همچنین با گذشت زمان و افزایش دوباره دمای محیط، کمپرسور دوباره شروع به خنک کردن محیط می‌کند. در این مدل کولر تنها دو حالت روشن و خاموش برای کمپرسور و موتور وجود دارد. اما در مدل‌های اینورتر هنگام رسیدن به دمای مطلوب محیط، کمپرسور خاموش نمی‌شود بلکه دور موتور آن کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل به موتورهای با دور متغیر معروف هستند.

تفاوت کولر گازی معمولی با اینورتر

قیمت : مهمترین تفاوت این دو کولر گازی در قیمت آن است که نوع اینورتر به خاطر ویژگی خاص خود دارای قیمت بالاتری است.

انرژی مصرفی  : نوع اینورتر کم مصرف‌تر است چرا که  در این نوع دیگر نیازی به خاموش و روشن کردن کمپرسور جهت حفظ تعادل دمای محیط نیست و مصرف انرژی کولرهای دارای اینورتر کمتر از نوع معمولی آن است.

در نتیجه باعث کمتر مصرف شدن برق می شود.در اینجا می توان گفت اگر چه قیمت اینورتر نسبت به معمولی بیشتر است اما مصرف انرژی کمتر سبب کاهش هزینه‌های آتی آن خواهد شد.

بازسازی و تعمیرات : کولر گازی‌های اینورتر به علت وجود سیستم پیچیده‌تر نسبت به نوع معمولی هزینه سرویس و  تعمیرات بالاتری نیز دارند.

سرعت خنک سازی محیط : یکی دیگر از این تفاوت‌ها در سرعت تولید هوای سرد است که نوع اینورتر بیشتر از نوع معمولی هوا را خنک می‌کند.

صدای کمتر : کمپرسور کولر گازی دارای صدای کمتری نسبت به نوع معمولی است چرا که نوع اینورتر به صورت مستمر خاموش و روشن نمی‌شود و علاوه بر مصرف برق کمتر، صدایی کمتری نیز دارد.

خرید قسطی کولر گازی کاملا به صرفه به نظر می‌رسد الته باید در هنگام خرید به نوع کولر، شرایط محیطی که9 کولر در آن قرار می‌گیرد و همچنین نوع استفاده از این دستگاه مشخص شود.

میزان برق مصرفی کولر گازی چقدر باشد؟

همانطور که در ابتدا این مقاله گفتیم، مصرف برق کولرهای پنجره‌ای خیلی زیاد است و دلیل اصلی ارزان بودن این مدل کولر گازی، همین مصرف زیاد است. کم مصرف بودن همیشه دارای اهمیت است پس هنگام خرید درمورد میزان مصرف کولر مورد نظر برای خرید حسابی تحقیق کنید. البته باید بدانید که کمپرسورِ کولرها هم در طول زمان بهینه‌تر و کم مصرف‌تر شده‌اند و میزان برق مصرفی آنها نیز کاهش پیدا کرده است. در لحظه خرید حتما به نوع کولر و به اینورتر بودن آن دقت کنید.

خرید کولر گازی قسطی از سرای ایرانی

دارندگان توانا کارت می‌توانند به راحتی به سرای ایرانی مراجعه کرده و با استفاده از اپ توانا هر نوع کولری را که می‌خواهند با شرایط اقساطی تهیه کنند. شرایط خرید با توانا کارت از سرای ایرانی برای فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش بسیار ساده است. در این خرید شما نیازی به چک، سفته یا گواهی کسر از حقوق نخواهید داشت و به راحتی می‌توانید هر کالایی را قسطی خریداری و هزینه آن را بعدا پرداخت کنید.

[kk-star-ratings kksr-shortcode]
فهرست مطالب

محبوب ترین مطالب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *