راهنمای دریافت رمز دوم ثابت در سامانه پرداخت اقساطی توانا کارت ویژه فرهنگیان

رمز دوم

دریافت رمز برای هرفرد از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.مخصوصا در خرید های اعتباری و اقساطی در حجم و مبلغ بالا ، در این مقاله از سری مقالات آموزشی توانا کارت قصد داریم  روش دریافت رمز دوم ثابت  را جهت تائید خرید های حضوری و یا اینترنتی  معلمان گرامی آموزش دهیم.

در اپلیکیشن توانا کارت فرهنگیان و معلمان گرامی  با دریافت رمز پویا و یا ایجاد رمزثابت می توانند به سهولت مبالغ خرید اعتباری و اقساطی را پرداخت نمایند .

رمز ورود ، رمز ثابت و رمز پویا چیست و چگونه در توانا کارت آن را فعال کنیم؟

استفاده از رمزهای پویا و رمزهای ثابت برای حفاظت از حساب‌ها و اطلاعات شخصی ضروری است.کاربران بارمز گذاری جهت ورودبه اپلیکیشن توانا کارت خود می توانند از سرقت هویت جلوگیری کنندوامنیت اطلاعات خودرادرارتباطات اینترنتی آنلاین افزایش دهند .

  • رمز ورود به توانا کارت فرهنگیان

در توانا کارت ، کلیه معلمین و فرهنگیان گرامی در زمان نصب اپلیکیشن می بایست ابتدا یک رمز 4 رقمی جهت امنیت ورود به اپلیکیشن برای خود تعریف نمایند و در هر زمان که وارد توانا کارت می شوند می بایست آن رمز چهار رقمی را وارد نمایند.در تلفن های همراه دارای قابلیت اثر انگشت نیز می توان به جای درج رمز 4 رقمی ورود از اثر انگشت استفاده نمائیم.

فراموشی رمز ورود توانا
1. فراموشی رمز ورودتوانا

 

 

 

  • نحوه تغییر رمز ورود به توانا کارت

 

درصورتی که شما به هر علت رمز  4 رقمی ورود خود را فراموش کرده اید؛ هنگامی که وارد توانا کارت میشود در قسمت درج رمز چهار رقمی گزینه” فراموشی رمز عبور ”  را انتخاب نمائید .

 

 

 

 

 

 

 

تعریف رمز ورود به توانا
2. تعریف رمز ورود به توانا

 

سپس با درج کد ملی و تعریف کد 4 رقمی جدید و تکرار آن می توانید رمز جدیدی برای خود تعریف نمائید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • رمز دوم پویا

رمز پویا یا رمز یک‌بارمصرف (OTP: One Time Password) یک عدد چند رقمی است و برای یک تراکنش قابل استفاده است و فقط ۶۰ ثانیه اعتبار دارد که از موارد امنیتی مهم برای جلوگیری از کلاه برداری‌ها و برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌ها است که از طریق دکمه ارسال رمز پویا در زمان تراکنش به شماره موبایل دارنده کارت اعتباری ارسال می گردد.

  • رمز دوم ثابت

رمز دوم ثابت نوعی رمز امنیتی است که هویت فرد رادر لحظه  ورود به سیستم تاییدمی نماید.دراین روش، رمز دوم ثابت به صورت پیش‌فرض تعیین شده و استفاده می‌شود. این رمز توسط کاربر در زمان ثبت‌نام حساب کاربری انتخاب می‌شود و در صورت نیاز فرد  قابل تغییر است.

برخی از مواقع به دلیل مشکلات اپراتورها ، پیامک رمز پویا به دست کاربر نمی رسد بنابراین پیشنهاد میشود جهت کاهش مشکلات این موضوع نسبت به تعریف رمز دوم ثابت اقدام نمائید.

گام های تعریف رمز دوم ثابت

پرتال ثمین
گام اول

 

 

جهت تعریف رمز دوم ثابت ابتدا می بایست وارد پرتال ثمین به آدرس https://portal.isipayment.ir شوید.

 

 

  •  انتخاب پرتال دارندگان کارت

پس از ورود به محیط پرتال، گزینه دارندگان کارت را انتخاب نمائید .

 

 

 

 

انتخاب پنل دارندگان
گام دوم

 

 

 

  • گام دوم ورود به پرتال دارندگان کارت

پس از وارد شدن به محیط پرتال دارندگان ، با ثبت شماره مشتری به عنوان نام کاربری و کد ملی به عنوان رمز عبور  و پس از درج عبارت امنیتی  وارد پرتال میشوید.

نام کاربری  :  شماره مشتری  

رمز عبور     :  کد ملی

 

 

 

 

 

 

دقت بفرمائید جهت اطلاع از شماره مشتری می توانید از منوی اعتباری در اپلیکیشن توانا کارت ، کارت اعتباری خود را مشاهده نمائید و  سمت راست کارت اعتباری شما شماره مشتری درج شده است. (مطابق شکل روبرو)

پروفایل دارنده کارت
گام سوم

 

  • گام سوم پروفایل دارنده

پس از وارد شدن به پرتال در سمت راست صفحه ،گزینه تغییر رمز دوم را انتخاب نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

تغییر رمز دوم
گام چهارم
  • گام چهارم تغییر رمز دوم ثابت

حال در این مرحله می بایست رمز دوم ثابت خود را تعریف نمائید .

دقت بفرمائید رمز دوم ثابت حداقل می بایست 8 رقم و حداکثر 12 رقم باشد.

در انتها جهت تائید دکمه ثبت را انتخاب نمایید.

 

 

 

 

 

 

تایید اطلاعات
گام پنجم

 

 

  • گام پنجم تایید اطلاعات

در انتها پس از تعیین رمز دوم ثابت و تکرار آن پیام ” رمز دوم شما با موفقیت تغییر کرد ” مشاهده می شود و در این زمان رمز دوم شما تعریف شده است و از این پس می توانید در زمان هر تراکنش از رمز ثابت نیز استفاده نمائید.

 

 

 

 

 

چه زمانی از رمز ثابت استفاده کنیم؟

در زمان عدم دریافت پیامک رمز پویا (قطع بودن اینترنت) کاربر می تواند از رمز ثابت هشت یا دوازده رقمی استفاده نماید.

پشتیبانی توانا کارت

ضمنامرکز تماس توانا کارت با شماره تماس  ۰۲۱۷۱۴۰۰۹۰۰ آماده پاسخگویی به جامعه معلمین و فرهنگیان سراسر کشور در خصوص کارت اعتباری فرهنگیان توانا کارت می باشد و پذیرای انتقادات، پیشنهادات و شکایات شما فرهنگیان گرامی باشد. ضمنا جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اپلیکیشن توانا کارت می توانید به بخش سوالات متداول مراجعه و پاسخ برخی از سوالات خود را از این طریق بدست آورید.

[kk-star-ratings kksr-shortcode]
فهرست مطالب

محبوب ترین مطالب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *